maandag 13 augustus 2012

De eerste schooldag

Vanmorgen zijn we gestart met een nieuw schooljaar.
Iedereen was ruim voor tijd aanwezig.
Zo hadden de leerlingen  van groep 3 even de tijd om mama hun plekje in de  klas te laten zien.
Nadat  alle belevenissen van de vakantie  waren verteld heb ik de regeltjes van de klas uitgelegd en was het tijd om iets te eten en te drinken.
Na de pauze vierden we de verjaardag van Merlijn, die gisteren 7 jaar werd, met een lekker ijsje.

Daarna heb ik het verhaal van kern 1 van Veilig leren lezen verteld en mocht groep 4 een eigen leesboekje uitzoeken en even lekker lezen.
Na de middag heeft groep 4 een bladzijde geschreven en heeft groep 3 het woordje "ik" leren lezen en hebben ze een eigen "ik-boekje"gemaakt.
Ik heb ook aan groep 4 het ankerverhaal van kern 12 verteld. Vorig jaar was het jaar te kort, dus moeten we nu kern 12 nog afmaken, alvorens we aan het echte taalboek kunnen beginnen.
Komt wel goed :-)
We hebben tijdens het buitenspelen ook nog een foto van onze groep gemaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een bericht achterlaat!