Amber mocht ook nog even vertellen: zij had gisteren iets bijzonders gedaan: naar de valkenier:
Na alle verhalen hebben we gerekend, gespeeld, gelezen , taalles gemaakt en de moeilijke hoofdletter H geschreven in groep 4. Die H was moeilijk hoor, maar is bij iedereen heel goed gelukt. In groep 3 is ook gerekend met bouwwerkjes van blokjes, een les die ze samen mochten maken, ook wel eens leuk!
Vandaag zijn we middels een verhaal gestart met kern 3!
Ook het eerste woord `doos`en de letter `d` zijn al aan de orde geweest. Hard gewerkt weer, want er zijn alweer 3 bladzijdes gemaakt in het nieuwe werkboekje!
Vanmiddag bij de gym hebben we een start gemaakt met leren touwtje springen ( springtouwen volgens een paar leerlingen) . Met dank aan alle kinderen die een springtouw mee hadden genomen van huis. Viel nog niet mee, toch zijn er al goede vorderingen gemaakt.
Terug in de klas mocht groep 3 vanmiddag voor het eerst plannen en zelfstandig werken.
Ik heb voor iedereen naamkaartjes gemaakt in de kleuren van de dagen van de week. Ook heb ik 5 opdrachten gemaakt, voor elke dag 1. De kinderen mochten nu zelf bepalen welke opdracht ze op welke dag willen doen. Ze hebben dit vorig jaar ook al gedaan, dus wisten wat er van ze verwacht werd.
Na het plannen en het uitleggen van de opdrachten voor deze week, gingen ze zeer gemotiveerd aan de slag!
Zal even een foto maken van het planbord morgen, zodat iedereen kan zien hoe netjes ze dit gedaan hebben!.
Groep 4 mocht nog even verder met het rekenwerk van vanmorgen, was nog niet af, vandaar.
Na een aflevering van Leesdas was deze dag alweer om.
konden die spingende touwen ook touwspringen?
BeantwoordenVerwijderenja hoor Monica, dat ging net zo goed als de touwtjes die sprongen :-), leuke taal hebben we toch he!
Verwijderen