woensdag 3 oktober 2012

Vervroegde dierendag?

Tja, het leek vanmorgen wel vervroegde dierendag. Met tassen tegelijk werden de wilde dierenknuffels binnengebracht!
Zo leuk, dat de leerlingen zo goed meedoen
Amber kwam in stijl binnen:
En ook Merlijn was er voor aangekleed!
 
Britt bleek dolfijnen als oorbellen in te hebben:
 
 
Juf Monica had ook de oorbellen aangepast.
 
 
Er was echt van alles: dolfijnen,  tijgers, olifanten, kangoeroes, koala's, panda's, slangen, beren, apen, krokodillen, schildpadden,een kameel, een nijlpaard, enfin, teveel om op te noemen.



Ook heel veel boeken over wilde dieren , zodat de leerlingen daar lekker in kunnen neuzen de komende dagen!
Zelf heb ik ook een behoorlijke verzameling meegenomen, op school vond ik nog heel veel in de kast met prentenboeken, dus ze kunnen lekker lezen en plaatjes kijken. Want ook dat is leuk en leerzaam.
Uiteraard verliep het dagprogramma ook een beetje anders dan op papier staat, maar daar moet je op zo'n dag maar niet te veel aan denken: de discussies, de verrijking van de woordenschat en zeker ook het plezier vind ik dan net even belangrijker.
Toch moet je dan op een gegeven moment toch ook weer aan het werk. En dat lukte hoor.
Groep 3 mocht na het oefenen van de cijfers een aangepaste rekenopdracht maken; dieren tellen en de goede cijfers erbij plakken en luisteren uit hoeveel stukjes een dierennaam bestaat!
Groep 4 moest aan het rekenen: er stond iets moeilijks  op het programma: de digitale tijden. Viel nog niet mee. . . misschien een tip om dit thuis ook eens wat aandacht te geven zo nu en dan ?
We zijn  in het rekenboek bezig met een kern dierentuin, dus alweer wilde dieren . Toeval?
Na de pauze, waarin we heerlijke druiven kregen als fruithapje, heeft groep 3 zelfstandig gewerkt en met groep 4 heb ik een wildedierenalfabet gemaakt:

 
Morgen nog even verder, want 1 dier was niet genoeg volgens de dames en heren: ze kennen er nog veeeeel meeeer. . . . ben benieuwd.
Ik ben ook begonnen met het voorlezen van het boek "Hallo"
Zelf vind ik dit een heel mooi prentenboek, met een leuk verhaal en zeer betaalbaar.
Voor we naar huis gingen mochten alle leerlingen nog 2 boekjes uitkiezen om mee naar huis te nemen.
Deze stonden al een tijdje klaar, ik vond dit wel een mooie dag om ze mee te geven!

 


 
In de zijbalk heb ik een link gezet naar de Kinderboekenpagina voor groep 3 en 4 op Yurls.
Hier heb ik heel veel filmpjes met daarin wilde dieren op gezet. In de klas kunnen we die nooit allemaal bekijken. Misschien iets voor thuis?
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een bericht achterlaat!